Slider

Inspiraatiota syyspukeutumiseen

maanantai 12. lokakuuta 2015

  Oon niin innoissani siitä, että laitoin melkein mun koko vaatevaraston uusiksi ja alan oikeasti tykkätä vaatteista, joita päälleni puen. Nykyään myös haen inspiraatiota pukeutumiseen enemmän blogeista, Pinterestistä, nettikaupoista ja vähä kaikkialta. Mun tässä postauksessa keräsin kollaasiksi inspiraatiota pojan pukeutumiseen, mutta tajusin, etten ole tehnyt samanlaista postausta omaan pukeutumiseen. Tykkään katsella blogeista erilaisia kollaaseja ja niitä on kiva tehdäkin! Näihin saa kyllä uppoamaan kivasti aikaa, kun selailee eri nettikauppoja ja yhdistelee vaatteita.
  Sain viestiä Espritiltä ja pyynnön tutustua heidän verkkokauppaansa. Täytyy myöntää, että oon pitänyt Espritin vaatteita vähän tätimäisinä enkä ole juurikaan kiinnittänyt heidän vaatteisiinsa huomiota. Verkkosivuilla selattuani jouduin toteamaan luuloni vääriksi ja näihin kollaaseihinkin löysin tosi kivoja vaatteita sieltä. En ole tiennyt, että heillä on myynnissä myös raskaus- ja imetysvaatteita ja vielä älyttömän kivan näkösiä! Jos olisin vielä raskaana, niin menisi varmaankin tilaukseen. Haha.


Housut - Lindex | Poncho - Esprit | Hattu - Seppälä | Laukku - Gina tricot | Kengät - Esprit

  Tätä ensimmäistä asua lähdin rakentamaan tekonahkahousujen ympärille, koska jotenkin oon niin rakastunut mustaan tekonahkaan. Lisäksi oon kattellut ponchoja ja hattuja ja miettinyt, että tohtiskohan sitä astua pois mukavuusvyöhykkeeltä ja kokeilla ostaa itselleni edes tuollainen musta hattu. Ponchon voisin myös itselleni kotiuttaa. Tästä asusta tuli aika tumma, mutta mielestäni silti kivan tyylikäs. Kengät valitsin tarkoituksella jonkun muun väriset, kun mustat ja nää kengät on mun mielestä tosi upeat!



Farkut - Seppälä | Neulehuppari - Seppälä | Kauhahuivi - Gina tricot | Pipo - Gina tricot | Kengät - Esprit | Takki - Esprit (tällä hetkellä loppuunmyyty verkkokaupassa)

  Toinen asu on selvästi rennompi ja enemmän mun näköinen. Valitsin tähän sen tyylisiä vaatteita, mitä yleensä tykkään pukea. Tiukkojen farkkujen kanssa yleensä tykkään pukea jonkun rennon collegepaidan tms. Mun pitäisikin täydentää vaatekaappiani jollain ihan perus collegepaidoilla tai huppareilla. Oon monta vuotta katsellut nimenomaan tällaista vihreää parkatakkia, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi sellaista ostaa. Näissä on vaan jotain, mikä iskee muhun! Mulla on ollu välillä kausia, kun oon pukeutunut enemmän väreihin, mutta jotenkin näin syksyisin valitsen melkein aina jotain maanläheisiä värejä. Sen huomaa kyllä kauppojen väritarjonnastakin, että syysvärit ovat nyt in, koska kaupoista löytyy mustaa, ruskeaa, beigeä, vihreää ja viininpunaista.




Sukkahousut - Kappahl | Collegetunika - Esprit | Kengät - Esprit | Kaulahuivi - Gina tricot | Takki - Esprit

  Kolmannen asun kokosin mulle yhden lemppari vaatekappaleen ympärille. Tykkään ihan älyttömästi kaikista rennoista tunikoista/mekoista/pitkistä paidoista. Ei sellaisista makkarankuorista vaan rennoista. Jos paidassa on taskut niin sen parempi, sillä ne tuo rentoa fiilistä. Mun tyyliini liittyy oleellisesti legginssit, mutta sukkahousutkin on ihan mukavat. Tuubihuivit on erityisesti mun juttu ja villakangastakkeja oon katsellu kauan, mutten ole sellaista koskaan hankkinut. Ehkä vielä joskus.

Iskeekö joku näistä asuista teihin? Mikä on teidän syksyn luottovaate? :)

12 kommenttia:

  1. Toi kolmonen on huippu! Varsinkin sinisen takin ottaisin vaikka heti! <3

    VastaaPoista
  2. Toi eka kollaasi on tosi kiva! Mäkin haluisin täksi syksyksi jonkun kivan ponchon, mutta en oo vielä törmännyt täydelliseen yksilöön :-)

    Hei muuten, tää on varmaan tyhmä kysymys, mutta satutko muistamaan miten sait nuo tykkäystoiminnot keskitettyä? Oon yrittänyt monta kertaa keskittää omassa blogissani, mutta en mitenkään saa niitä keskelle, joten päädyin ottamaan koko toiminnon pois :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tanja! :) Joo en mäkään vielä, mutta sellanen ois kyl kätevä varsinkin kun kylmiä säitä alkaa jo olemaan. :)

      Ei ole ollenkaan tyhmä kysymys! En nyt just muista, mitä ohjetta itse käytin, mutta nopealla googlettamisella löysin ainakin tämän sivun http://koodikielella.blogspot.fi/2013/07/postauksen-alatunniste-ja-sen-keskitys.html, josta löytyy koodit niiden toimintojen keskittämiseen. :) Sain nuo tykkäyslaatikot ite tänään uudestaan toimimaan, kun ne ei jostain syystä toiminu ollenkaan, vaikka en tiedä miks. Mut pääasia, että nyt toimii taas. :)

      Poista
    2. Jes, kiitos! :-) Nyt toimii. En tiedä miten oon tuota yrittänyt googletella, kun en tuohon ohjeeseen ollut törmännyt :-D

      Poista
  3. Oi, kakkonen on mun ehdoton suosikki! Voisin pukea päälleni vaikka heti :D Eka on sellainen tyylikkään bloggaajan asu, joka näyttää hyvältä jonku muun ku mun päällä (en osaa käyttää hattuja enkä nahkahousuja).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Se on kyllä munkin lemppari ja tosiaankin ehkä mun tyylinen eniten. :) Se on totta, että siitä tulee kyllä mieleen joku tyylikäs bloggaaja. :D En mäkään osaa, mutta ostin itselleni nahkalegginssit, niin ne oli ihan kivat. :D Hatusta en osaa sanoa sopisko mulle yhtään! :)

      Poista
  4. Hauskasti me ihmiset ajattelemme eri tavalla, tai oikeammin meillä on erilaisia mielikuvia. Minä taas olen ajatellut, että tällainen täti-ihminen ei voi katsella Espritin vaatteita, kun ne on vain nuorille! Ja sinun ajatuksesi oli toisinpäin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, onpa hauskaa! :D Tosin oma mielikuvani on jäänyt päähän yläasteikäisenä eli kymmenisen vuotta sitten joten varmasti Espritin vaatteetkin ovat sieltä muuttuneet. :) Eipä sillä hirveästi merkitystä ole onko "nuorten vaatteita" vai "täti-ihmisen vaatteita", sillä jos vaate näyttää omasta mielestä hyvältä, niin kassan kautta kotiin vaan! :)

      Poista
  5. Noi nahkalegginsit on tosi kivat! Oon koittanut itselle etsiä vastaavia, mutta aina sovittaessa kaikki on näyttäny ihan urpolta mun päällä :D Vielä ne sopivat hakusessa olisivat...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mäki vähän epäröin, että näyttäisköhän nuo kivalta, mutta oli ne kuitenkin tosi kivat. :) Toivottavasti säkin löydät sopivat! :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan